Chiar dacă am plecat din localitatea natală acum 11 ani, în memorie îmi stăruie parfumul ierburilor de pe cîmpiile satului.

În faţa ochilor mi se perindă lanurile de grîu în pîrg şi de floarea-soarelui,

costişe de deal plantate cu livezi de pomi fructiferi şi viţă-de-vie de toate soiurile (începînd cu cele de masă – Cardinal, Muscat, Merlot şi finisînd cu soiurile tehnice, europene – Chardonnay, Cabernet, Moldova etc.) Aud aievea mugetul vitelor ce pleacă la păşune şi talangile cîrdurilor de oi şi capre.

Simt briza vînturilor răcoroase ce vin dinspre Codrii seculari ai Moldovei.


Chiar dacă fizic nu sunt în satul meu natal – raţiunea şi sufletul mereu sunt acolo, alături de părinţii mei (Domnul să le dea sănătate şi mulţi, mulţi ani de viaţă), alături de strămoşii mei, bunei şi stăbunei (fie-le Îngerii aproape…)
Boghiceni – un nume de localitate sonor, situat în Raionul Hîncești, Republica Moldova. Îţi linişteşte fiinţa numai auzind denumirea. Sat cu oameni gospodari, harnici, darnici, înzestraţi cu simţul umorului. Este o localitate cu un număr de circa 3000 locuitori şi în jur de 950 de gospodării. Ca număr nu sunt mulţi, dar formează o societate aparte, avînd obiceiuri şi tradiţii specifice.


This entry was posted on 07:40 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comentarii: